Sunday, January 12, 2014

Herkesin Bildiği Sırlar



herkesin bildigi sirlar 1






Sanırım, bu yıl İstanbul'da yaşamaya başlamamın beni en çok mutlu eden yanlarından biri de artık İstanbul DT'den oyunlar izleme şansını yakalayabilecek olmam. Her ne kadar buralı olalı neredeyse iki ayı geçse de, ben anca fırsat bulabildim ve iki hafta önce Küçük Sahne'nin yolunu tuttum. Geçen yıl İstanbul kaçamaklarımın birinde Herkesin Bildiği Sırlar oyunu için bilet alıp bir aksilikten dolayı bileti açığa almak zorunda kalmıştım ve oyunu izleyememiştim. Bu yüzden İstanbul DT ile tanışmak için ilk tercihimi bu oyundan yana yaptım. 






herkesin bildigi sirlar 2






Bir kadın, bir erkek, bir aşk, bir ilişki, problemler, bitmek tükenmez tartışmalar, anlayışsızlıklar, anlayamamalar, terkedişler, terkedemeyişler, kahkahalar, göz yaşları, kısacası herkesin bildiği sırlar...






herkesin bildigi sirlar 3






Yani konu çok sıradan, çok bilindik ve eminim sayısız kere de ele alınmıştır tiyatrolar tarafından. Fakat bu güzel ikili, herkesin bildiği sırları öyle güzel anlatılıyor ki seyirciye, saatin nasıl geçtiğini anlamadan kaybolup gidiyorsunuz kahkahalar arasında. Oyun gerçekten çok keyifli, o kadar eğlendim ki onları izlerken, hiç bitmesin istedim. Burak Şentürk'ün temposu birazcık daha yüksek Ebru Unurtan'a göre fakat onlar o kadar güzel bir ikili olmuşlar ki, birbirleriyle olan uyumları ve bunu seyirciye yansıtma biçimleri gerçekten harika. 






herkesin bildigi sirlar 4






Oyunun yüksek temposunun yanında, şirincecik dekor ve oyunu daha da bir güzelleştiren şarkılar da bende büyük etki bıraktı. O kadar çok keyif aldım ki eleştirecek hiçbir şey bulamıyorum neredeyse. Bu yıl Ankara DT'nin beni hayal kırıklığına uğratmasının ardından bu oyun gerçekten çok iyi geldi bana.






herkesin bildigi sirlar 5






Oyun, sizi eğlendirmesinin yanı sıra sonunda öyle bir kendinize getiriyor ki aşka ve birlikteliğe dair değerlerinizi bir kez daha sorguluyorsunuz ve tatlı bir hüzünle ayağa kalkıp en kuvvetli şekilde onları alkışlıyorsunuz. 


Size tavsiyem, bu oyunu sevgilinizle birlikte izleyin, eminim oyunda kendinize dair çok şey bulacaksınız ve o anlarda birbirinize bir bakış atıp gülümseyeceksiniz, birbirinizi ne kadar sevdiğinizi bir kez daha hatırlayacaksınız. 


Şimdiden hepinize iyi seyirler diliyorum...










No comments:

Post a Comment