Tuesday, April 22, 2014

Nefis Tavuk Musakkası













nefis tavuk musakkasi 1

Tavuk Musakka


   Bu lezzetli yemek tarifim, eskilerden geliyor.Özel günlerde,

daha çok misafire yapılan bir yemektir.Ben küçükken parça tavuk

yoktu,bütün tavuktan yapılırdı,ama şimdi istediğiniz yerden alma şansınız

var.Bazıları tavuğun but kısımlarını daha çok sever,ben  göğüs eti kullandım.

Nasıl isterseniz artık...Bütün tariflerimde olduğu gibi,tavuk musakkada da

 biraz değiştirme ve kendinden bir şeyler katma var yine:)

Dolmalık fıstık, oldukça pahalı o yüzden koymadım.

Nasılsa işin içine ceviz girecek.


  Yapılışı : 



a-1/2 kilo kıymayı kavuruyoruz,sonuna doğru bir dilim bayat ekmek






ufalanmış,iri kesilmiş cevizler -miktarı size bağlı,göz kararı koyun :)






tuz,tarçın,kara biber ekleyin. Dolma üzümü yoktu, yerine bir kaç tane

siyah eriği küçük keserek koydum.






EK Not : tane karabiber hep duyardım,ama






artık ben de çekerek kullanıyorum.Gerçekten daha yoğun tat veriyor.



b- 2-3 tane göğüs tavuk haşladım.Sonra didikleme faslını,çatal bıçak



marifetiyle yapıyorum.Tavuk suyunu da saklayın,bir kısmını kullanacağız.

Önceden a ve b hazırlanıp, tam yemek yeneceği zaman birleştirme

yapılabilir.Şöyle yapıyoruz,didiklenmiş tavukları az yağ gezdirilmiş

seramik tencereye alıyoruz.Biraz çeviriyoruz,sonra kıyma harcını da

ekliyoruz,az biraz tavuk suyundan koyuyoruz.

Kıyma ve tavuk oranı bire bir gibi olsun, göz kararı .

Birlikte ısınıyor,tıkırdıyor.Zaten önceden pişmiş

oldukları için çabuk oluyor.Pek kuru da olmasın,sulu da

olmasın ama...

Yazması uzun, ama yapması daha kolay :)

Tadı çok güzel olur bu tavuk musakkanın.

Kıymalı Tavuk diye de bilinir.

Yanında pilavla sunabilirsiniz.




nefis tavuk musakkasi 2














No comments:

Post a Comment